I made this widget at MyFlashFetish.com.

Followers

SILA TINGGALKAN LINK ANDA....TQ..MUAHHHSS

HALWA TELINGA

Isnin, April 27, 2009

Cerita Tentang Kerja

Disebabkan lama sgt tak tgk blog..kdg cam malas ja nak apdet...tak tau nak en3 citer apa...ermm....menjak zura naik pangkat dan kerja di tempat baru ni...keje makin sibuk....kena lak balik keje kol 5.30 ptg....masuk kol 8.30 pagi....zura terpaksa kena balik lewat sbb nak kena selesaikan dulu hal kewangan....macam-macam la halnya.....pastu sampai umah pon kdg lewat ja...kdg kol 6 dah sampai..kdg 6 lebih....perjalanan dari umah ke sp pun dlm 15 - 20 minit...ikut keadaan kalau lampu trafik dok merah jaa....lambat la skit...

abah pon sekarang dah mula keje ari ni...nak dkt sebln lebih gak abah tak pi keja...sebelum ni keja kat perniagaan ayam...sekarang pon sama gak..cuma kejanya tak teruk sgt..gaji pon ok..abah berenti dulu sbb letih keja..dok angkut ayam yang dah diproses tu..sian abah....sebelum ni keja bawa lori kontena nasional....tahun dpn pencen la....mak lak dok mengasuh cucu..anak kepada adik zura yang no. 2 tu....kadang takut gak nak bagi org jaga...baik mak yang jaga...sebab cucu ja..mak jaga..kalau anak org mmg mak tak nak jaga.....

gitulah yer..kalau tak keja..mana nak cari duit utk perbelanjaan seharian...kalau suami ja yang cari nafkah...mmg tak cukup dengan kenaikan harga barang yang kian melambung...syukurlah dgn keadaan sekarang....zura dpt rezeki naik pangkat...cuma husband ja..keje drebar bas ekspres....walaupun husband ada Ijazah....takpalah..asalkan keje halal kan...kadang-kadang lepas solat zura selalu berdoa moga-moga husband dapat keje pejabat sebagai pegawai kerajaan...dan itulah impian husband selama nie....kesimpulannya...zura amat bersyukur dengan rezki yang ada sekarang.....dan juga berharap moga Allah kurniakan kami berdua zuriat....yang kami idam-idamkan semanjak diijab kabulkan 5 tahun dulu....


3 ulasan:

SuFy berkata...

salam, sis..wa, nek pangkat..congratez..keje ktner?sis, xpe ar hubby sis keje drebar..ok la tu, halal dn sememangnya pkrjaan mulia..kan...

aZuRa AhMaD berkata...

>> sufy : hi sufy..akak baru ja naik pangkat..keja kat imigresen...baru 3 minggu keja kat situ..alhamdulillah.....dgn rezki yg ada..tima kasih..ucapan sufy tu

¥ α Ŋ α Đ z µ £ berkata...

insyaallah ada rezeki kak nanti