I made this widget at MyFlashFetish.com.

Followers

SILA TINGGALKAN LINK ANDA....TQ..MUAHHHSS

HALWA TELINGA

Isnin, Februari 02, 2009

Jalan-Jalan ke Lye Huat Garden

Ari Sabtu baru-baru ni..husband ajak pegi ke Lye Huat Garden ari Ahad nanti...ermm..ok gak sbb selalu gak lalu kat situ tapi tak penah singgah pun...sekali tgk macam taman bunga ja..tapi bila dah masuk ke dalam tu..macam-macam ada. Ahad petang tu pegilah kami berdua..maklumlah kemarin husband off..ada masa la nak jejalan..susah gak nak tunggu off ari Ahad ni..kadang zura keje..husband cuti dan begitulah sebaliknya. Garden Lye Huat ni terletak di Jalan Changlun, Napoh. Senang jer..sebab taman tu tepi jalan ja...kalau dari pekan Changloon..Nak masuk tu bayaran yang dikenakan sebanyak RM10 untuk dewasa...RM4 lak utk kanak-kanak...macam mahalkan...tapi bila dah masuk tu...oklah jugak..berbaloi la bawa family..terutama kanak-kanak sebab leh tgk Mini Zoo. Kalau nak tahu lebih lanjut tentang taman nie..meh klik sini sebab kalau nak cerita tu...panjang lak citernya....jom tgk gelagat kami kat Lye Huat Garden.....tapi mmg best la...



: Ular dok rehat jaa... :



: Besarkan ikan nie..nak amik gambar pun takut ja :


: Buaya pun ada :




: Burung kakak tua..hinggap di jendela.. :


: Kat Pokok Bonsai :






: Laparnya ikan kap nie...geram pun ada mcm nak tangkap ja :



: Gambar kenangan kat Pintu Masuk :


Pastu balik singgap jap kat pasar malam Titi Chai...beli ikan termenung & sotong. Ada gerai jual kopok lekor...beli la 3 bekas RM10...balik ja..goreng satu bekas...pastu gaul dgn sos yang dicampur dgn sos cili & tomato pastu masukkan air panas...kacau sebati pastu gaul dgn kopok lekor tu...sedapnya...

5 ulasan:

nike nazira berkata...

nak kopok! nak kopok!
huhuhuhu...terliur nyeeee....
;P

aZuRa AhMaD berkata...

hehehe..nazira...ngidam ka sampai terliur tu...meh aarrr...mai perlis...zura jamu byk2 kat nazira

bini che budi berkata...

hehehehe...sy ni smua sy ngidam...sb sy suka mkn!hahahaha
tp mmg suka mkn kopok lekor...huhu...sdapny!

aZuRa AhMaD berkata...

samalah kita ...zira..suka sgt kopok lekor..yg paling sedap lekor losong..yg trengganu punya..masih teringat-tingat masa gi kelantan & ganu 2005..beli lekor losong kat ganu..perghh..sedap zira..jgn terliur udah yer..

bini che budi berkata...

haahahaha
kt cni pn de 1 kdai khas jual kopok dr tganu. tp sy ni mmg x kuar umah la klu hubby xde ni.x de mood nk g mne2 tnpa dia. klu tpksa je kuar.huhu.
M btl la.
i'Allah klu jd nti sy nk blik klantan july nti.ktorg lalu ikut tganu..blh bli kopok lekor best!hoyeh!
hehehehehehehe