I made this widget at MyFlashFetish.com.

Followers

SILA TINGGALKAN LINK ANDA....TQ..MUAHHHSS

HALWA TELINGA

Jumaat, Mei 15, 2009

Rumah Kelahiranku

Rumah pada pandangan tepi


Pada pandangan depan...

2 minggu yang lepas....zura ikut adik & mak edar kad kawin.....di Kg. Aman, Kepala Batas. dulu nama kampung tu...Kg. Serani. ishh lama betul zura tak pegi ke kampung tu....dulu zura & 3 adik yang lain dilahirkan di situ......gambar di atas tu la...rumah yang zura dok dulu masa kecik-kecik....time tu abah keja di Klang..kalau mak nak dekat bersalin mesti balik ke kg.....tapi rasanya zura & adik no. 2 ja mak balik bersalin kat situ...masa abah keja kat klang..pastu pindah balik dok kat kampung...pastu mak bersalinkan adik yg no. 3 & 4....cuma adik yg no. 5 ja...dilahirkan di Sg. Petani....sebab berpindah....abah beli umah di Sg. Lalang....

banyak kenangan masa kat umah di kg tu....time tu zura kecik lagik....tapi masih ingat lagi.....sekarang ni kalau balik kg tu....mmg zura tak ingat sgt jiran-jiran kat kg tu..kalau nak pegi mmg kena gi dgn mak pastu byk la cerita ttg masa zura & adik-adik kecik dulu..masa kecik dulu zura berambut panjang...kurus kering ja...tinggi lampai...hehehe....dah byk thn tinggalkan umah tu....sekarang rumah tu dah jadi hak org...yang membelinya...zura pon sempat la amik gambar....rumah tempat kelahiran zura.....rumah tu tak byk yg berubah....gitu gak....rupanya....dari tahun 1987 masa zura berpindah.....time tu zura baru abis darjah 3...

kadang zura rindu kat kawan-kawan sekolah rendah dulu...masa bersekolah di sek. keb. ara rendang, kepala batas....masing-masing dah besar....bekerjaya & berkeluarga.....kalau berselisih bahu pun mesti tak kenal....ermm....nak kena buat jejak kasih nie....cari kawan-kawan lama....


6 ulasan:

IxoR@ berkata...

Rumah memang banyak nostalgia la sis...

Sayu je bila ingat semua nostalgia lama kan...

:D

Datin Paduka Bokbong berkata...

bestny berpeluang tgk tmpat lahir..
:))

aZuRa AhMaD berkata...

>> ixora : ermm..sayu gak..byk kenangan kat rumah kelahiran walaupun time tu kecik lagi....

aZuRa AhMaD berkata...

>> datin : dekat ja...tmpt kelahiran zura tu...cuma bila dah pindah tu...lama ja tak pegi...kalau pegi pon kalau ada jemputan kenduri..baru2 nie pon sbb edar kad kawin adik...kalu tak jemput marah lak org kampong tu...kebanyakannya kwn2 mak...

FAUZI4U berkata...

assalamulaikum...... kalau x silap umah ni tepi umah arwah pak saad popia & arwah zaharah popia...kecik2 dulu pn dok main2 erea rumah ni...org kg aman .....dulu (kg serani)

aZuRa AhMaD berkata...

>> FAUZI4U : a'ah..btul la tu...dok kat kg aman gak ka..?anak sapa la fauzi nie..dulu akak pon mmg dok main-main gak...arwah mck zaharah pon dah meninggal...tahu pon masa nak jemput kenduri adik