I made this widget at MyFlashFetish.com.

Followers

SILA TINGGALKAN LINK ANDA....TQ..MUAHHHSS

HALWA TELINGA

Sabtu, Ogos 22, 2009

Pulut Kuning...

Bahan-bahan pulut kuning & rendang daging

Alhamdulillah...tertunai sudah niat mak petang tadi nak buat pulut kuning...kenduri kesyukuran sebelum menyambut Bulan Ramadan....sebenarnya mak zura nie...niat nak buat pulut kuning nie bila zura dapat keje dan pindah kat Sg. Petani pastu adik yang no.2 dapat keje kat Sg. Petani gak..kalau tak dok ulang alik keje dari Alor Setar ke Sg. Petani...dan juga adik no.3 & no.5 dapat result yang baik dalam exam..yang no. 3 tu tgh amik PJJ Ijazah..yang no. 5 (bongsu) tu tgh amik Diploma....mungkin ada lagi niat mak tu....apa yang pasti...niat tu dah dilaksanakan...

Tengahari tadi zura pon gi la tolong mak...zura tak pandai nak buat...jadi tolong je apa yang patut..hehe

Pulut nie dikukus dulu...pastu santan dimasak dan dikacau selalu jgn pecah minyak...bila ja dah menggelegak...kena campur dgn pulut yang dah dikukus tu...pastu dikacau sebati

Mak tgh kusyuk bungkus rendang daging..
* amik badan ja mak tak kasi amik muka...tak cantek katanya sbb seharian buat pulut hihi

* Abaikan gambar belakang tu..huhu..selerak...

Tugas zura...pack pulut kuning dalam bekas....

Pulut yang dah siap dipack

Pisang emas....bagi sekali ngan pulut kuning

Selesai pack terus ja zura balik bagi kat jiran-jiran satu lorong taman perumahan zura....pastu adik no. 2 & mak pon bagi kat jiran satu lorong taman perumahan...pastu mlm tadi zura bagi kat husband lak...kat stesen bas ekspres Sg. Petani....kebetulan husband trip dari KL-SP...dgr ja pulut kuning dgn rendang daging.... nak minta ja zura antar....mmg suka sgt....

* Ari pertama berbuka puasa tanpa husband....Insya Allah puasa ari kedua bersamanya..


6 ulasan:

T.u.Y.a berkata...

salam kak zura..
selamat berpuasa..
lama dah Tuya x makan pulut kuning ngan rendang daging..sedapnye..

aZuRa AhMaD berkata...

>> tuya : Selamat Berpuasa tuya....sedap mkn pulut kuning...lagipon mak guna beras pulut susu...kalau beras pulut biasa tu kalau mkn mesti angin...

SuFy berkata...

wahh..samat berpuasa gak sis..sedap jek..nyum2...hihi

aZuRa AhMaD berkata...

>> sufy : sedap sampai menjilat jari..hehehe

Nana berkata...

dah lama xmakan pulut kuning

aZuRa AhMaD berkata...

>> nana : sekali kala ja mkn pulut..takleh selalu..jenis..badan angin ja...