I made this widget at MyFlashFetish.com.

Followers

SILA TINGGALKAN LINK ANDA....TQ..MUAHHHSS

HALWA TELINGA

Sabtu, Oktober 13, 2012

Tidak Berjaya .....

as-salam




emm...utk makluman...iui kali pertama nie tidak berjaya...sedihnya ati..semlm mula dtg period...kalau dikutkan esok pagi zura kena test..pasni kena maklum balik la kat hosp sbb ari khamis pihak hosp dh call tanya dah test blom..memula tu zura tidak terlalu sedih sgt sbb taknak semangat ilang...moody mood nanti...tp ptg tadi zura pi kenduri dgn mak..pastu masa nak balik..zura senak perut sbb period...ajak mak balik...pastu bgtau la kt sedara yg zura senak period...tetiba lak kata sbb senak tu yg payah nak beranak.pastu suggest zura berubat kt satu tmpt ..aduuii...sedihnya...umpama dia lak meramal yg zura selama nie takleh mengandung sbb period..dah la sedih iui tak menjadi...tup..tup..buat ati zura sedih...zura diam ja...salam..terus masuk dlm keta...masa balik..mmg zura pertikai la...apa yg dikata tadi...mak kata...biar la...sedara zura tu hanya bgtau..kalau senak camtu leh pi berubat...masalahnya mmg kalau dtg period..ari mula zura akan senak...

sambil bawa keta...zura diam ja...mak pon diam..pastu ayaq mata zura dh bergenang...akhirnya tumpah jugak...zura bukannya apa..tahulah zura lom nak boleh mengandung lagi..tp zura kawin dah lama...8 thn...takyah la..nak kata apa-apa...kalau tk tau apa-apa...zura sedaya upaya beriktiar...berulang alik ke hospital....amik ubat kesuburan...pastu bulan lain amik cucuk lak ...kalau org lain mesti tak sanggup nak cucuk berbagai tu....tapi zura sanggup...kdg dah rasa lali pon....sebelum nie pon masa kenduri adik...sedap-sedap depa gak kata...zura dok bela badan ja...beranak tak pon.. * dulu mula kawin kurus ja...sekarang berisi mungkin pengambilan ubat kesuburan..dah la kenduri..ramai org...huhu...sabaq je la...

mlm tadi lak...zura antar bekal utk asben...pastu entah mcmana...asben cakap terkasar masa zura tgh tolong asben kemas bas...asben lak tgk kalut sbb nk keja balik...terus ja zura masuk keta...tanpa salam dan cium pipi asben..ayaq mata bergenang dah..pastu asben dtg ke keta...zura cium tgn...ayaq mata gugur lagi...asben dok tanya...abg buat salah ka...zura tak hiraukan...start enjin keta terus balik umah..sambil meleleh ayaq mata...zura tetiba jadi sensitif...sudahlah iui tak berjaya...pastu asben lak keja...zura takdak sapa nk meluah rasa...sedih pilu..nak ja zura disisi asben..meminjamkan bahunya utk zura luahkan rasa kesedihan..mungkin kesedihan itu pasti ada...sementara mengubati ati yg sedih nie...tika zura meluahkah disini...zura dah rasa ok skit...

begini la nasib kalau yg tiada anak....dulu masa bercinta...semua tanya bila nak kawin..bila dah kawin tanya pasal anak....zura yg dah bertahun kawin nie pon masih nak bertanya lagi...kalau ada...pasti zura akan bgtau kabar gembira...tak payahlah nak berkata yg bkn-bkn....orang luar tak tahu...zura bkn mendiamkan diri tanpa usaha...takkan zura nak canang apa yg zura usahakan....maaf yaa...zura terlalu sedih mungkin ada yg bosan membaca coretan zura nie....doakan moga zura dan asben akan dikurniakan zuriat satu hari nanti...Insya-Allah



 


8 ulasan:

LeLa HuSaiN berkata...

bykkan sabaq na..
Allah lebih mengetahui segalanya..
sayu bc luahan kak zura..
kuatkan semangat ye..

ZuRaWiTa AhMaD berkata...

lela : kak zura perempuan...kalau jadi mcm ni mmg sedih sgt..kalau org yg dpt rasa dan di tempat kak zura pasti sedih...dah bertahun kawin..kadang ati buat tak peduli saja..tapi kdg kala..mmg akan terpikir dgn umur sekarang nie...masih mampukah kak zura nk ada anak...

Maiyah berkata...

berat mta memndang
berat lg bahu memikul
Allah lebih mngetahui
sabar ya

pnsusu berkata...

Insyaallah ada manis dalam pshin dugaan ini

pnsusu berkata...

dalam pahit dugaan ini

Syuhaili berkata...

Salam akak,
Tuhan hanya akan menguji hambanya yang mampu sahaja...sue pasti akak mampu hadapi ujian ini...doa akak pasti akan dimakbulkan cuma tunggu masa yang sesuai untuk akak dapat apa yang akak nak...janji Allah itu pasti akan memakbulkan doa2 hambanya...bersabarlah...

watie berkata...

assalam...sedih baca crita kak zura nie...kak zura kena byk bersabaq yer...ada hikmah disebalik apa yg Allah bg nie...kalau ada apa2 leh la kongsi bersama kawan2 ..kaldang2 kalau dok pendam pun blh bt runsing n macam2 blh jd...InsyaAllah apa yg kak zura mintak pd Nya tu akan dimakmulkan...

LeLa HuSaiN berkata...

kak kena ingat..
Allah mengetahui segalanya..
tentang jodoh ,ajal maut dan anak..
yg pasti smua itu ada hikmah.
walau sy xberapa di tmpt akk..
sy pun diuji dan trus diuji walau mslh berbeza..
yg pasti sejauh mana kita pk..dan usaha..
yg pasti Allah itu Maha Mengetahui
perjalanan setiap hamba-Nya.
yg pasti hati ini juga inginkan apa yg diinginkan tp hakikat sy terpaksa terima suratan Illahi.
apapun ubat sabar paling utama..itu kunci keimanan kita..