I made this widget at MyFlashFetish.com.

Followers

SILA TINGGALKAN LINK ANDA....TQ..MUAHHHSS

HALWA TELINGA

Rabu, November 03, 2010

BANJIR..!!!




Askum....

kat utara sekarang ni...banjir teruk... kedah & perlis...alhamdulillah kali nie zura tak alami banjir cam tahun 2005 kat kangar...time tu zura stay kat tmn kemajuan..kalau diingatkan...sedih tau...abih brg umah...tapi mungkin rezki zura dan asben....barang-barang umah dapat diselamatkan wpun time tu..zura balik umah mak mentua kat mata ayer...sampai kat kat umah...takleh nak masuk dah...air naik paras lutut....pastu bermalam semlm kat umah dlm keadaan banjir..barang lak dok terapung ja....pastu menumpang lak kat umah mentua...itu la kenangan banjir...

pastu tgk lak gambaq kat facebook...kwn asben masukkan gambaq banjir. yang terbaru nie..kat mata ayer pon naik ayaq...kangar pon lumpuh...pakat tak pi keja la...dapat cuti...gambaq kat bwh nie,...kat balai opis mata ayer...risau gak nie..kebetulan adik ipar lak nak kenduri kawin ahad nie...jumaat akad nikah, sabtu lak kenduri sebelah pengantin pompuan....ahad baru kenduri umah mentua zura...harap-harap air surut la...



esok petang zura & asben bertolak balik ke mata ayer, perlis...tak tahulah jalan mana leh lalu...apa nak buat kenduri ketika bencana banjir...sib baik umah mentua ni..kawasan tinggi tapi nak gi mana-mana pon takleh....semua jalan dinaiki air...mudah-mudahan...air banjir surut..dipermudahkan segala urusan.....


5 ulasan:

LyNn'Azlina berkata...

terok erk banjir kt kedah...lin xpernah lg rasa banjir ni

aZuRa AhMaD berkata...

>> lin : teruk gak...sbb air empangan terpaksa dilepaskan...kalau tak leh pecah empangan akibat ujan yg berterusan...susah gak bila dilanda banjir...nak cari mkn susah...mandi..pas surut banjir nak ngemas umah..selut merata-rata...

halimatun berkata...

kesian kan..kakak ipar saya duk kangar..memang air naik sampai paras pinggang kat umah dia..sekarang ni duk menumpang kat sekolah dengan bawa perut n anak kecik 2tahun..abang plak tak duduk skali sbb ngaja kat sarawak..mudah2an cepatla surut air..kesiannya kat diorang..

aZuRa AhMaD berkata...

>> halimatun : siannya...kak ipar atun..selalunya camtu la..kalau air paras pinggang kena la pindah....kena utamakan nyawa dulu...pastu nak mkn lagi..

Zamz berkata...

harap2nya cepat la surut ek