I made this widget at MyFlashFetish.com.

Followers

SILA TINGGALKAN LINK ANDA....TQ..MUAHHHSS

HALWA TELINGA

Isnin, April 12, 2010

Dibuang Lagi...



Sedih...saban ari..kalau tgk berita kat tv...
baca surat khabar...ada saja kes buang bayi..
bayi yang tak berdosa...tak sempat utk merasai
kasih sayang, dipeluk, dicium, dibelai, dimanja...
oleh seorang perempuan yang bergelar ibu
tapi hanya dibuang umpama sampah...
kalau masih bernyawa..dptlah nak diselamatkan
tapi kalau jadi mcm kat gambar tu...
hanya Allah yang tahu..betapa seksanya
bayi itu...

zura jadi sedih bila ada berita ttg buang bayi...
sbb zura nak sgt merasa

jadi ibu..mengandung dan melahirkan...

namun semua itu kuasa Allah...zura
dan suami masih belum lagi diberi
peluang utk menjadi ibu & ayah lagi
wpun keinginan membuak-buak
dan kadang-kala cemburu pada kwn-kwn
serta sedara mara yang berpeluang mengandung
tapi perempuan-perempuan yang dah terlanjur
buang bayi nie....mereka tak bersyukur
serta insaf dgn apa yg terjadi...tapi sebaliknya
bayi yang dikandung dibuang umpama harta yang tak
bernilai umpama sampah....
selepas itu ulangi lagi perkara terkutuk
hingga hamil...pastu buang bayi lagi..

Insaflah...bagi yg melakukan perkara
terkutuk ini...
wahai anak-anak yang terbuang...
damailah engkau di sana...


Sumber gambar dari Utusan Malaysia bertarikh 12 April 2010


6 ulasan:

T.u.Y.a berkata...

na'uzubillah kan kak..
Tuya benci ngan org yang x bertanggungjawab nih..
kita ni pagi petang siang malam doa nak dapat anak,dia sesenang je buang..
ape jenis isi perut la mak bapak yg mcm ni kan..

aZuRa AhMaD berkata...

>> tuya : tak tahulah..tuya...dah mengandung...dibuang lak anak tu...dlm tong sampah...dimakan haiwan liar..dlm longkang..sungai..tak gamak nak sebut...

Ann berkata...

Zura, zura x cuba daftar dgn yayasan fertilize tengku ampuan pahang tu...mana tau kot2 ada rezeki...

~♥ iella ♥~ berkata...

kesian...anak yg tak berdosa menjdi mangsa manusia yg tak berguna..Ramai lg pasangan yang berkahwin yg tak dpt anak,bg ja la...kesian kt anak kecil yg tak tau apa2.......

aZuRa AhMaD berkata...

>> ANN : ada gak teringat nak daftar...tp lupa ja..Insya-Allah...nanti zura cuba..skang dok amik treatment kat hosp..

aZuRa AhMaD berkata...

>> iella : itu la..sedih la..dulu kalau bc paper..ttg buang bayi..nangis la jugak..skang nie..lagilah..tambah sedih...baby yg x tahu apa...jd mangsa...