I made this widget at MyFlashFetish.com.

Followers

SILA TINGGALKAN LINK ANDA....TQ..MUAHHHSS

HALWA TELINGA

Ahad, Ogos 22, 2010

SYAHDU DI PETANG HARI




Askum....ari ni zura mc..tak pi keja
atas sebab kesihatan yg tak memuaskan

seharian dok umah....ptg ni baru zura
buka tenet....sementara nak berbuka
kat umah family..

sebelum tu..zura baru abis tgk citer kat astro ria
tajuk ' santau keramat ' yang diulang tyg
lakonan dari aaron aziz...dan citer ni mmg bagus...
akibat kerana kesilapan & kesalahan...dibalas dgn
santau...dan sepanjang menghadapi sakitnya
diberi peluang utk meminta ampun dan maaf
kepada org-org yang disakitinya dahulu...
dan santaunya itu dirancang....

di kesempatan itu...masih lagi dia memohon
ampun dari Allah...dan akhirnya...santaunya
dihilangkan setelah dia meminta maaf
pada ke semua org yg disakitinya itu

apa yg menarik perhatian zura....sbg seorang insan
jgnlah kita berdengki, tidak bertanggungjawab
dgn apa yg dilakukan dan menyakiti org lain
tanpa kita memikirkan hati org itu..

jgn hanya ketika susah memohon pertolongan
dari Tuhan....dan melupakannya ketika lalai...
terpikir zura...betapa kerdilnya kita ini
cukupkah segala amalan kita di dunia ini...
bagaimana pulak perasaan ibu bapa, suami
atau isteri, mentua, sedara mara dgn
tingkah laku kita...

seperti zura..hingga sekarang belum lagi
dikurniakan anak setelah 6 thn kawin....wpun kdg-kdg
hati gembira bila tgk adik2 yg dah beranak pinak
tapi disebaliknya hati pedih
terpikir juga....apalah dosa zura di dunia nie...
hingga diduga sebegitu...

berat sungguh dugaan yg zura terima...
kadang-kadang org mencebik, mentafsir berbagai...
tanpa hiraukan hati zura dan suami...
mulut org mmg tak boleh nak ditutup...

masih berkesempatankah zura & suami untuk
memperolehi zuriat dan amalan yang harus dilakukan
Ya -Allah...ampunilah dosa hambamu ini....
syahdu rasa...kerana sbg seorang manusia
terkadang kita lupa & alpa....
tanpa disedari...!!!!




4 ulasan:

Fara berkata...

kak zura...sabar la. fara mmg faham perasaan tu sbb fara pun thn yg kelima baru dapat Putra.

yg penting jgn stress....;)

aZuRa AhMaD berkata...

>> fara : yerlah...kdg tu kesabaran mengatasi segalanya....tak stress tp kdg kala terbit gak rasa sedih

E K A berkata...

sabar ye...saya pun blom lg dikurniakan anugrah terindah itu.pasti ada hikmahnya...hanya DIA yang mengetahui

NoreLL berkata...

sdih bc entri nie.
lela ade gak akk keja skli ngn lela..15tahun xde ank lg..dn skrng lela xtau kak tu cmna..tp masa dulu lela ada p rmh depa.tgk dia dgn hubby ceria..yelah...kita tgk luaran je..tp dalaman sapa yg tahu...sabar ye kak..mungkin ada hikmah di sebalik-Nya yg kita xtau..yg penting usaha selebihnya tawakal kpd Allah..