I made this widget at MyFlashFetish.com.

Followers

SILA TINGGALKAN LINK ANDA....TQ..MUAHHHSS

HALWA TELINGA

Sabtu, Oktober 31, 2009

Dah Balik Dari Kursus



Alhamdulillah...zura dah abis kursus selama 2 minggu...
lama btul rasanya....tinggalkan..umah & asben....
pastu tinggalkan blog & facebook....

pagi tadi tumpang kenderaan jabatan imigresen damansara yg kebetulan
nak antar kakitangan balik...dari port dickson...
pastu naik bas dari hentian duta pagi tadi..ptg sampai sp
zura naik bas yg kebetulan asben jalan pagi tadi...
penat takyah cakap la...setelah 2 minggu berkursus...

sampai sp..asben patah balik ke kl...zura balik sendiri dgn keta...
sebelum tu singgah jap kat kedai kain nagoya & kamdar..
saja nak beli kain utk raya haji..lagipun leh pakai gi kenduri..
kali nie zura beli kain jarang 2 psg utk baju..
pastu kain merah utk pasangan yg warna merah hijau tu
kain jarang hitam merah lak...pakai dgn kain hitam yang dah sedia ada
murah sgt kain jarang tu....semeter RM5.00 ja....offer gila...
kain satin merah lak semeter RM9.90....
ermm...harap-harap leh tempah..maklum...selain raya...
byk gak tempahan utk kenduri kawin

oklah....pasni jika ada kelapangan zura akan en3 gambar masa gi kursus
byk sgt...harap nanti enjoy la..tgk aktiviti zura
sepanjang berkursus


Sabtu, Oktober 17, 2009

Pegi Kursus

Askum....
Buat kawan-kawan blog zura....selama 2 minggu zura akan
berkursus induksi umum & khusus di port dickson

kol 11.15 mlm nanti..zura akan bertolak dgn menaiki bas dari sp ke seremban
doakan perjalanan zura pegi & balik yaa....
Insya-Allah...abis kursus kita berjumpa lagik...
kursus bermula esok.....

nasib baik 2 minggu ja...dulu induksi umum 2 minggu
pastu induksi khusus 4 ari....

angah (adik zura no. 2) sekarang tgh berkursus selama sebln..
tinggal anak dan asben..

zura tinggal asben je la....sian gak.....apa nak buat...
kena hadir kursus ni utk pengesahan jawatan....
dulu typist..sekarang naik kerani..kenalah pegi

oklah kekawan..jap lagi nak bersiap dah....
jumpa lagi ya.....
bye..bye


Rabu, Oktober 14, 2009

FUN FAIR

Haii....zura kembali..hehehe...
sekarang nie zura sibuk dgn keja kat opis dan nak gi kursus...
tadi pon pas balik keja cari brg-brg nak gi kursus..
lagi 2 ari lagi..naik bas bertolak dari sp ke seremban...
untuk hadir kursus induksi umum & khusus kat port dickson...
tapi ok gak...buat sekali nanti takyah nak gi utk induksi khusus...
kena hadir utk pengesahan jawatan baru sekarang nie...
dulu masa typist kena kursus
induksi umum 2 minggu...

semlm zura & asben gi jalan-jalan beli brg pastu singgah kat fun fair tmn ria jaya lak...
fun fair kali nie..best skit...cam kat pesta png tu...tapi zura & asben naik euro wheel jaa..
asben ajak naik yg lain..tapi takut la...dulu mmg zura berani gak naik
tapi sekarang takut...dok ingat citer final destination tu....lagipon sekarang
bukannya muda lagi..lain la dulu sebelum kawin..sekarang nie..asyik nak terkejut ja..pastu takut..hehehe...last-last asben pon tak nak naik yg lain..
tak best kalu naik sorang-sorang katanya..

jom layan...gambar yg zura ambil masa naik euro whell ni...











jom layan video lak....

video

video


Jumaat, Oktober 09, 2009

Pizzaa....

Alhamdulillah...mlm nie zura langkah kanan...rezki..adik ipar belanja....
babah pada Danish & Batrisya....angah kursus sebln....takdak la mlm nie...
makan pizza hut kat village mall di lagenda heights

kebetulan pakcu (adik bongsu) balik....best skit..hehehe...leh jaga Danish yg makin nakal tu...
Batrisya mmg takdak masalah..senang ja nak jaga...tima tak nangis la


Baru sampai tgh nak oder..org ramai...maklum la..gomen baru dpt gaji


Nyum..nyum..pizza dh sampai....serbuuu....


Makanan jgn membazir..Alhamdulillah...


Abis mkn ronda2 kt ground floor...ada satu pertunjukan utk esok hari..
model2 tgh berlatih catwalk..pertunjukan baju pengantin rasanya



Dalam keta..nak balik dahhh....pakat gomol maklong & maktok nak bergambar...


Tima kasih adik iparku....belanja makan tadi....yg tak bestnya..angah takdak skali..mama pada bebudak nie...abah pon tak pegi sbb ada kenduri kat taman bandar baru....
harap-harap angah tgk la en3 kak nie...

dan satu lagi....sempat lagi maklong amik video Danish dok menari..tak tau la apa jenis tarian...syok sgt dia menari...jom tgk...antara 2 video ni
nak tergelak pon ada nih....

video

video

Video nie terbalik lak...takpa la...layan je lah..

Musim Kenduri Kawin

Minggu lepas...zura & family pegi jemputan kenduri....2 buah kenduri kat taman berdekatan...yg satu lagi..kenduri kawin..salah sorang kwn kat opis kat kota kuala muda...yg ni gi dgn husband, mak & baby sya ja..yg lain tak nak ikut dah..





Gambar atas nie..kenduri pertama umah makcik maliah & pck yusof....majlis kawin anak perempuan..dulu zura & family tinggal kt taman tu...Taman Bandar Baru, Sg. Lalang....sebelum family zura pindah ke perumahan ambangan heights




Nie lak kenduri ke 2..taman yg sama tapi kat fasa pertama...zura & adik-adik panggil tokchaq...kenduri anak lelakinya....dulu kami adik-beradik mengaji kat tokchaq nie..suami tokchaq ni dah lama meninggal..



Ni kenduri yg last skali...salah sorang pegawai imigresen kat opis.
Selamat Pengantin Baru buat Fairus & isteri...
Dan juga buat 3 pasangan pengantin nie...moga bahagia hingga akhir hayat...

Esok ada lagi kenduri...dgn 2 jemputan umah terbuka....sib baik asben cuti....leh pi skali...

Khamis, Oktober 08, 2009

Pembukaan Tesco Sg. Petani (Selatan)

Siang tadi zura bawa mak & anak menakan jejalan
kat Tesco Sg. Petani (Selatan)....pembukaan baru...
zura amik cuti...nak cari barang-barang keperluan utk
kursus induksi umum & khusus kat port dickson
kursus lak 2 minggu..sib baik tak sebln
cari mana yg penting ja...yg dok ada tu leh pakai lagi...
kasut sukan tu dah ada cuma nk kena jahit skit...hehehe...koyak skit
zura malas nak beli lagipun gaji tak ok lagik
utk jwtan N17 nie...gaji lak dpt awal bln nie....
pastu bln dpn lak baru nak dpt..tu pon lagi sehari nak raya haji..
kena la berjimat cermat....kursus pon nak kena pakai duit gak...

oklah...melalut ja..jom layan gambar nie...

Tgk tu...punyalah berduyun-duyun nak gi tesco yg baru tu.. pusing cari parking tak jumpa..last-last parking kat tepi jln...
jauh lak tu nak jalan

Batrisya & maklong...


Orang jgn cakap la..punyalah ramai..zura hanya memerhati ja sambil jejalan..
nak beli pon kena beratur pjg..tak kuasa la...


Batrisya & Danish dapat belon....seronok ja depa...


Dpn kedai yg jual anak patung...comey ja bear tu..



Pastu sorang pekerja kat WORLD OF KNOWLEDGE nie bagi taklimat ttg pembelajaran kanak-kanak...secara percuma pada ari pembukaan nie..pasni kena byr utk tiap bln kalau nak bawa anak2 ke situ...kebetulan bawa Danish...leh la cuba-cuba...best gak...sbb sambil belajar diselitkan dgn permainan
dapat la menguji minda anak2


Masing-masing pon dah lapar...zura pon blanja la KFC...sian Danish lapar sgt..amik yg set utk Danish tu skali dgn hadiah keta...nak sgt keta tu....Batrisya lak mak suapkan kentang putar tu...


Balik dari Tesco tu..zura ada gi tmpat lain...sbb ada urusan...
tgk anak menakan zura nie...seronok ja bila zura bawa gi jejalan..
Batrisya tu tahu senyum ja....gedik-gedik ja kaki dia...seronok la tu
Danish lak..cam biasa...lari sana sini...
depa la penghibur hati zura dan asben....
dapatlah maklong & paklong menumpang kasih kalian berdua..


Selasa, Oktober 06, 2009

Besday Danish ke 4 Tahun

Ari ni besday anak menakan zura...Danish
zura mmg lupa sungguh besday Danish ari nie
dah la mama dia baru kursus..ujg bln nanti baru abis...
sian Danish....makyong minta maaf yaa....
nasib baik la babah dia ingatkan....beli kek untuk Danish

Ni kek babah belikan untuk Danish ....

Tunggu kek sampai tetido

Batrisya nak terkam kek

Pastu takut lak nak pegang kek...apalagi kalau pasang lilin



Danish baru jaga dari tido tapi cam tak semangat ja

Bangun gak dari tido

1..2..3...yeeaaa..dah tiup lilin

Potong kek

Yum..yum...sedap..

Makan sambil tido lak???


Sebenarnya Danish tak sihat ari nie....sbb tu la lemah ja.....cam takdak semangat...
kalau idak tu....ada kek cream tu...mesti seronok...
tapi ari nie...tak sihat sbb nak demam...sian Danish...
mama Danish lak kena kursus..tak dapat nak sambut besday Danish
Moga Danish cepat sembuh....
Selamat Harijadi yang ke 4 tahun......Danish


Sabtu, Oktober 03, 2009

Kek Oren Buah Campur




Semalam zura buat kek oren buah campur dan kek lapis asam....
zura en3 kek buah dulu...
sbb kek lapis asam tu mlm nanti nak bawa gi umah mak...
sbb ari ni besday adik yang dok kat Ipoh tu kebetulan
balik bercuti...zura pon buatkan kek lapis asam tu kat adik...
dah buat masa raya...pastu bagi skit masa adik nak balik Ipoh masa raya tu...
sedap katanya...

kat sini zura sertakan resepi kek oren kismis campur dulu....
kek ni lak permintaan dari asben minta zura buatkan...cuba tau...jgn tak cuba...


KEK OREN BUAH KISMIS CAMPUR

Bahan :

250 gm buttercup
200 gm gula kastor
4 biji telur gred A
1 sudu kecil esen vanilla
270 gm tepung kek (ayak)
1 sudu kecil baking powder (ayak)
180 gm buah kismis campur (gaul dgn sedikit tepung)

1 biji buah oren sunkist (parut kulit & perah limau)
3 sudu besar oren sunquick

Cara-Cara :

1. Butter dan gula dipukul hingga gebu
2. Masukkan telur satu persatu dan esen vanila. Kacau rata
3. Masukkan tepung kek dan baking powder yang diayak berselang seli dengan buah kismis campur. Kacau rata.
4. Masukkan jus oren dgn kulit yang diparut dan oren sunquick. Kacau rata.
5. Masukkan dalam loyang yang dilapik dgn kertas minyak
6. Bakar dgn suhu 170'c selama 45 minit atau sehingga masak. (Kadang-kadang masa memasak akan lebih)


zura suka kek nie..rasanya manis dan masam ja....semua rasa ada....
yang penting buah tak jatuh bawah...sebab tu buah kena gaul dgn tepung
zura amik resepi nie dari internet...tapi lupa amik kat mana....

Hantaran Kawin 3

Tak abis lagi bab hantaran nie....jom layan gambar















Hantaran nie masa adik zura bertunang thn lepas...dah kawin bln 6 baru-baru nie...
hantaran nie...mmg zura berkenan sgt...sbb hiasan bunganya bercampur buah..
pada tiap hantaran...selalunya kalau bertunang byk hantaran makanan ja kan...

kalau sesapa yang nak tempah hantaran kawin..maklum pada zura yaa...
tema & hiasan hantaran akan berlainan mengikut barang hiasan di kedai...